Herhaalrecepten bestellen – Huisartsenpraktijk De Triangel – Steyl
Triangelstraat 1-B 5935 AG Steyl Tel:077-3732950
Header afbeelding

Herhaalrecepten bestellen

Als u uw medicijnen vóór 12.00 uur ‘s-middags bestelt dan kunt u ze 2 werkdagen later na 12.00 uur in uw apotheek ophalen. Medicijnen besteld op vrijdag na 17.00 uur of in het weekend kunt u op woensdag na 12.00 uur in uw apotheek afhalen.

Voor patiënten van Apotheek de Goede

Herhaalrecepten van chronische medicatie kunt u voortaan 24 uur per dag, 7 dagen per week, telefonisch of via het internet aanvragen via apotheek de Goede, ook indien u niet beschikt over een account bij de website van de apotheek

Via de telefoon

  1. Als een herhaalnummer op het etiket van uw medicijn staat dan kunt u uw medicijnen via de receptenlijn aanvragen. tel. nr.: 077 770 3349
  2. U wordt gevraagd het herhaalnummer in te toetsen dat op het etiket staat (sluit af met #).
  3. Ter controle wordt gevraagd de vier cijfers van uw geboortejaar in te toetsen (sluit af met #)
  4. Aansluitend worden de medicatiegegevens opgenoemd en voor ieder middel wordt u gevraagd of u een herhaalrecept wil aanvragen. U bevestigt de aanvraag door 1 te kiezen als u dit middel wilt bestellen of door 0 te kiezen als u het genoemde middel niet wilt bestellen
  5. Hierna kan de verbinding worden beëindigd of kan een nieuw herhaalnummer worden ingetoetst.

Via internet

Ga naar www.apotheekdegoede.nl en kies voor de website van apotheek de Goede. Als u nu de knop aanklikt “recept herhalen”, dan heeft u 2 opties om uit te kiezen:

  1. Zonder account kunt u onderaan de pagina het herhaalnummer van uw medicijn en uw geboortejaar invullen om te bestellen.
  2. U kunt ook een account aanmaken door op “account aanmaken” te klikken en te kiezen voor registreren. U kunt dan altijd via de website inloggen om uw medicijnen te bestellen. Roep hier het overzicht van de door u gebruikte middelen op en geef eenvoudig aan welke middelen u wilt bestellen. Er is niets aan veranderd, u hebt hiervoor ook geen herhaalnummer nodig.

Voor vragen en/of opmerkingen staan de medewerkers van Service Apotheek de Goede voor u klaar (tel. nr.: 077 373 2767). Bewaar de verpakking met het herhaalnummer goed!


Voor patiënten van een andere apotheek

Gebruik onze receptenlijn of het Patiëntenomgeving van onze praktijk website (24 uur per dag, 7 dagen in de week):

De herhaalreceptenlijn: 077 326 0078.

U kunt zich daarnaast ook gemakkelijk aanmelden voor onze herhaalrecepten service via de praktijk website. Zie Patiëntenomgeving en kies “Inloggen/Registreren”, daar kunt u een account aanmaken en zodra dit gekoppeld is aan uw medische dossier kunt u uw medicatie ten allertijden zelf bestellen. Let op! Heeft u zich aangemeld dan dient u zich persoonlijk te legitimeren met een geldig identiteitsbewijs op de praktijk.

Het Patiëntenomgeving is een beveiligde portaal waarbinnen u 24 uur per dag, 7 dagen per week herhaalrecepten kunt aanvragen. In de toekomst zullen we ook andere services toevoegen aan het Patiëntenomgeving om onze praktijk te verbeteren en digitaal meer mogelijkheden te kunnen bieden. Om uw gegevens goed te beveiligen gebeurt het inloggen altijd middels een tweestapsverificatie. Dit betekent dat u bij het inloggen altijd een extra beveiligingscode ontvangt via uw email die u nodig heeft om succesvol en beveiligd in te loggen.

Via Uw Zorg Online app

Vanaf het moment dat uw patiëntenomgeving is gekoppeld kunt u ook gebruik maken van de Uw Zorg Online app. Via volgende link vindt u hierover meer informatie:  Uw Zorg online app  Deze app kunt u vinden in de Appstore of in Google Play op uw mobiele telefoon of tablet. De app heeft dezelfde functionaliteit als het Patiëntenomgeving, maar kan het nog gemakkelijker maken om in te loggen en recepten te bestellen.

Heeft u bij het aanmelden of gebruik van het Patiëntenomgeving nog vragen neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u hierbij graag verder, zodat u optimaal gebruik kunt maken van de mogelijkheden van het Patiëntenomgeving.